Týden od 23. do 26. 3.

Hezký den všem domů, 
začínáme další týden domácí výuky.
Dnes nás čeká čeština. Kdo ráno pracoval s televizním vysíláním, procvičil si párové souhlásky.
Kdo učivo pozapomněl a potřebuje procvičit- zde je odkaz.
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida/parove-souhlasky

Dnes se naučíte vyjmenovaná slova po Z. Většina z Vás už je uměla ve škole.
Nebojte se, jsou nejjednodušší ze všech, které už umíte.
Byla bych ráda, kdybyste si vyjmenovaná slova po Z společně se slovy příbuznými zapsali do našeho sešitu na VYJMENOVANÁ SLOVA.
Prezentace k vytištění v přiložených souborech.
Nebo si je můžete udělat podle prezentace na Školákově, ale nevím, zda všem půjde otevřít.

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida/vyjmenovana-slova-po-z

Chytáky najdete v přiložených souborech.  
Obrázky si můžete vytisknout a nalepit nebo si je sami nakreslete.

 

úterý 24.3.

Ahoj třetáci,

je úterý a nás čeká matika. S televizí jste někteří procvičili sčítání velkých čísel a  trénovali finanční gramotnost.Možná jste si zavzpomínali na představení STUDIA KARAVANA, které jsme společně viděli u nás v tělocvičně.

Sčítání velkých čísel -odkaz na trénování na PC

.https://skolakov.eu/matematika-3-trida/scitani-a-odcitani-do-1000-zpameti

https://skolakov.eu/matematika-3-trida/scitani-a-odcitani-do-1000-zpameti-b

Někdo si se čtvrťáky procvičil zaokrouhlování.

https://skolakov.eu/matematika-3-trida/zaokrouhlovani

 

V učebnici MATEMATIKY  se nám také často objevují úlohy s počítáním peněz, vyzkoušejte si, jak úlohy zvládnete.

  • uč. str.70/cvičení 4 - někteří už určitě spočítali minulý týýden
  • uč. str. 72/ cvičení 6
  • uč. str. 73/ cvičení 6

pro ty, kteří se nebojí zamířit do pohádkové země BILAND

  • učebnice str. 71/cvičení 4

Víte, co je MANDALA? Kdo se chce dozvědět víc, klikne na odkaz, kde se naučí kreslit různé druhy mandal. 

Koho mandaly nelákají, zkusí nakreslit jakýkoliv obrázek z kružnic. Přála bych si, abyste byli s kružítkem kamarádi. Až se vrátíme do školy, budeme rýsovat kruhy a kružnice, tak trénujte.

www.skrblik.cz/navod/jak-nakreslit-mandalu/

 

A ještě řešení úkolu z minulé hodiny v PRACOVNÍM SEŠITĚ.

PS_str.16.docx (593657)

 

 

středa 25.3.

Milí žáci třeťáci,

posílám středeční pozdrav a všechny Vás moc zdravím. Děkuji za krásné mandaly, jste šikovní. Vidím, že už kružítko ovládáte. Mám radost.

S telkou jste procvičili znalosti o lidském těle. Od paní učitelky Kristýny máte úkoly na učení o těle v angličtině, tak si všechno hezky procvičte. 

Hezký den. p. uč. Lenka

 

 žárovka kreslená postava s jasnou představu

 

Krychlové stavby - PS str. 16/cv. 5

a) ve škole bychom si stavby z kostek nejprve postavili, potom podle zadání vybarvili   

b) stejnou barvou vybarvíme portrét stavby ze zadání

  • Portrét stavby je pohled na stvabu zepředu. (bližší vysvětlení najdete v učebnici na str.62)
  • Je to, jakoby se na velkou stavbu díval malíř nebo fotograf a maloval jen to, co vidí zepředu. Na fotografii také nevidíme, co je vzadu.

c) zakreslíme plán stavby )tzn. stavby z krychlí, ze zadání a)

  • Plán stavby zapisuje projektant pro stavební dělníky, aby věděli, jakou stavbu mají postavit.
  • Podle zapsaného plánu, byste měli umět zpětně stavbu postavit. Kdežto, kdybyste zapsali plán portrétu, tak by to neplatilo.

 

 

čtvrtek 26.3.

Moji milí,

dnes jste si s telkou četli o žirafách. 

Jsem ráda, že plníte slib. který jste mi ve škole dali a doma čtete.

Chci ještě jednou poděkovat všem, kteří mi nakreslili pěkné ilustrace ke knihám, které doma čtou. Vaše obrázky mi udělaly velikánskou radost. Moc se Vám povedly.

Doufám, že už jste se všichni naučili vyjmenovaná slova po Z. Čeká nás kapitola hudební, ve které si je procvičíte a nejen to. 

Dětem, které nehrají na hudební nástroj představíme notovou osnovu a jména not. 

Image result for hudební abeceda

 

 

Vaším úkolem bude vypracovat v pracovním sešitě z ČJ str. 8.

Úkol pro šikulky.

Vyhlašuji soutěž o nejnápaditější zvířecí rébus.

O vítězi rozhodnete sami anketou na našich stránkách. 

Kdo se nudí a má chut něco pěkného vymyslet, pustte se do práce.Čas máte do pondělí.

Co je zvířecí rébus? 

              KA  Image result for pes kreslenýNÍK                                    Image result for MYŠ KRESLENÁ LENKA

 

 

Ať Vás práce těší. Hezký den všem domů. Mějte se fajn.

p. uč. Lenka

 

pátek 27.3. 

Ahoj třeťáci,

je pátek a my máme za sebou další týden učení doma.

Dnes Vám posílám poslední úkol.

S telkou jste měřili své tělo, doma si to určitě vyzkoušíte.

 

Dáme si parkety - učebnice str. 73/cvičení 5

- vrať se na str. 37 a překresli hnědý (mně spíš přišel oranžový?) osmiúhelník do sešitu (čtverečkovaného)

- zkus aspoň zadání a) a b) - další budou obtížnější, třeba je také zvládnete

 

Chtěla bych, abyste si procvičili ještě počítání obsahu (tzn.kolik čtverců budeme potřebovat k pokrytí podlahy) čtverce a obdélníku - učebnice str. 75 /cvičení 3

 - čtverec si přerýsuj do kostičkovaného sešitu a splň zadání a) - spočítej obsah každého čtyřúhelníku, to byste měli zvládnout úplně všichni

- zadání b) a c) - jsou náročnější, tak jen pro ty, co si troufnou

 

A ještě řešení úloh z minula:

  • učebnice str.70/cvičení 4 

Za nákup jsem utratil 40,- Kč. Kolik korun jsem měl před nákupem, když jsem z nich utratil:

a) polovinu 80,- Kč       b) třetinu 120,- Kč      c)  čtvrtinu 160,- Kč       d) pětinu 200,- Kč

Kdo úlohu vyřešil, zaslouží velkou jedničku s hvězdičkou.

  • učebnice str. 72/ cvičení 6

Ela má 24,- Kč. Má dvakrát více než Láda a třikrát více než Honza.

Kolik korun má Láďa a kolik Honza?

Láďa má 12,- Kč a Honza má 8 Kč.

  • učebnice str. 73/ cvičení 6

Ela má 24 Kč, má tedy 4 krát víc než Láďa a 6 krát víc než Honza.

Kolik korun má Láďa a kolik Honza?

Láďa má 6 Kč a Honza má 4 koruny.

  • Bilandští počtáři učebnice str. 71 / cvičení 4

Kolika různými způsoby můžeš v Bilandu rozměnit g na:

a) 3 mince: jedním způsobem Eg + Dg + Eg

b) 4 mince: dvěma způsoby Eg + Dg + Cg + Cg nebo Dg + Dg + Dg + Dg

c) 5 mincí  třemi způsoby

d) 6 mincí pěti způsoby

 

Přeji všem hezký víkend.

p. uč. Lenka